PUENTE, Xavi s/t
  • ANY: 2011 TÈCNICA: fusta de pi DIMENSIONS: 40 x 45 x 32 cm MODALITAT: escultura NOTA OLFACTIVA: garroferes
  • Cap arbre defineix millor el bosc mediterrani que el pi, té una olor intensa i penetrant que la pren de la terra on arrela, els minerals del sauló i la salabror del mar es reflecteixen en el seu color i les seves vetes. Treballar amb fusta requereix un profund respecte per l’ésser viu que és, cal comprendre la seva natura interna i característiques que li donen una determinada personalitat.

M’agrada, com un escriptor crea un personatge, crear escultures amb vida pròpia, amb els seus defectes i virtuts, experiències, matisos i particularitats. Cada capa d’informació es sobreposa a l’anterior formant un substrat intel·lectual a través del qual teixir l’essència de cada peça que finalment pren coherència i es vertebra com una entitat única i distingible amb energia, olor i textura pròpia.

Xavi Puente