Chemical Ecosystem de Yolanda Uriz a «Not to be Senseless»

oct. 21, 2024 | Activitats

L’obra Chemical Ecosystem, guanyadora de la darrera beca NASEVO, es presenta aquest 26 d’octubre a l’Haia (Països Baixos) dins de l’esdeveniment Not to be Senseless, una jornada dedicada a l’art neurodivergent que busca obrir noves perspectives sobre la percepció sensorial.

Aquest esdeveniment, organitzat per Journey Through the Senses amb el suport del Creative Industries Fund NL i l’Ajuntament de l’Haia, té com a objectiu destacar pràctiques artístiques desenvolupades per persones i col·lectius neurodivergents. Aquestes pràctiques inclouen experiències com la sinestèsia, el savantisme o l’autisme, abordant tant l’art creat per individus neurodivergents com obres que exploren les seves experiències. L’esdeveniment Not to be Senseless no només vol posar en valor l’art neurodivergent, sinó també generar diàlegs sobre les diferents formes de percebre el món.

En aquesta edició, que té com a tema central l’olfacte, Yolanda Uriz presenta la seva obra Chemical Ecosystem, que investiga la relació entre el so i l’olfacte, explorant com la sinestèsia entre aquests sentits impacta en la nostra capacitat de comunicar-nos. A través de la fusió d’estímuls sonors i olfactius, Uriz proposa una reflexió sobre els ecosistemes químics que ens envolten i com aquests poden desencadenar noves formes de percepció i comunicació.

Per a més informació sobre aquest esdeveniment, pots consultar el següent enllaç